tisdag 16 februari 2010

Aj!

Här fortsätter sömnlösheten. Jag har varit hos läkaren två gånger. Båda gångerna förklade jag att det är en nerv i kläm. Båda gångerna har han gett mig recept på muskelavslappnade produkter. Jag börjar tro på kritiken att läkarna går i läkemedelsindustrins koppel.
En gång var jag hos osteopat. Det ledde till att jag fick sova gott en natt men sedan var vi tillbaka på noll. Det blir lite dyrt i längden tycker jag.
Vid sista läkarbesöket lyckades jag förhandla fram en remiss till fysioterapeuten. Efter två besök hos henne är smärtan värre än någonsin.
Enligt devisen envar egen lyckas smed så skall jag nu köpa ett par MBT-skor för 249 € på rea och sen promenera mig frisk. Tänk så mycket bättre min ekonomi sett ut om jag hade gjort det från början.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Köpte du en spikmatta?

Jag vet inte vad jag ska tipsa dig att göra.

Jag har ofta ont i nedre ryggen för att mina "rumpmuskler" är för korta och om jag inte stretchar varje morgon är det ont hela dagen. Om du sätter dig ned med utsträckta ben och så tar du vänster hand på höger tår och försöker sitta så med huvudet vridet lite lätt upp i armhålan (som om du luktade) tills det inte gör ont. Sen samma sak med andra sidan. Varje dag. Efteråt ska du kunna luta dig framåt och nästan nudda golvet med utsträckta armar.

Du har inte svullnat nånstans? Sådär plötsligt. Frågar för pappa led av "en ond nerv" men i själva verket var det en blodpropp i armen.

Eva sa...

Jag har en spikmatta men den hjälper bara muskler och annat som är beroende av blodcirkulation.
Jag har ont när jag ligger ner men inga problem när jag står upp eller sitter.
Stretching tipsade fysioterapeuten också om. Mina lårmuskler är korta och drar ner rumpan så att svanken försvinner och svanskotan kastar in handduken. Skall prova din övning! Stretching hjälper och jag tror att MBT:arna funkar för det också.
Tror inte det är blodpropp utan nåt som uppstod under förra graviditeten. Då använde jag MBT-sandaler hela tiden och hade inga problem. Upptäckte efteråt att jag fick ont just så här om jag försökte springa, försökte komma i form efter födseln.
Sneda magmuskler skall också vara bra att träna.