torsdag 28 januari 2010

Att sova

Jag vaknar varje natt vid 3.30 av smärta i höften och det är inte kul. Igår eftermiddag lyckades jag få Vilja att sova i fyra timmar så att jag också kunde sova en stund. Anledningen till att hon gått ner i sömn från fyra timmar på dagtid till en timme tror jag beror på att hon har haft för lite kläder på sig utomhus i vagnen. När det är -20° så får jag nog klä på henne lite mer. Det gjorde jag igår och sen sov hon som en stock. Det lustiga är att det är ingen skillnad i hennes beteende resten av dagen om hon sover en eller fyra timmar på dagen. Hon är nästan tröttar efter den längre sömntiden.
Jag skall idag hämta ut Voltarenkrämen jag fått recept på och ringa vår husmassös. Det kan inte fortsätta så här. Skulle det ändå fortsätta så här så får jag faktiskt photoshopa på natten och sova på dagen, hur idiotiskt det än låter. Jag har en fotografering i Stockholm nästa vecka som jag är lite orolig för. Vad händer om jag somnar på jobbet?

2 kommentarer:

AMI sa...

testa TENS dvs elektrisk nervstimulering ( obs ofarligt men kan hjälpa)
PUSS

Eva sa...

Tack för tipset! Jag tog upp TENS vid förlossningen men då hade Finland ingen aning om vad det var. Skall höra med husläkaren.