torsdag 28 januari 2010

Auktion


Igår kväll var jag ute för första gången sen istiden startade. Det var en stödfest med auktion till stöd för en fotografvän som har cancer. Han har fått all behandling som staten kan erbjuda men det finns alternativa, dyra försöksmediciner som staten inte vill betala och som han inte har råd med. För att få ihop pengar drog hans vänner ihop en stödfest med auktion av bilder donerade av fotograf- och konstnärs-vänner. Kvällen avslutades med banduppträdande och dans hela natten. Då sov jag så klart. Men jag var där för maten och auktionen. Det serverades chili con carne och bjöds friskt på bilderna. Jag bjöd 3000 € för en jättefin Jorma Puranen-bild. Som tur var bjöd en dam 3100 €. Jag bjöd inte på något annat för den var den enda jag ville ha. Pratade med Jorma efteråt och han skulle se vad han hade i förrådet. Bilden påminer om den ovan men kvinnan var yngre och klädd i rosa. En diamant!
Auktionen drog ihop en himla massa pengar så nog var tillställningen en lysande idé! Tack Stiina, Charlotta, Steffe och Jyrki!
Det var en kul tillställning med många vänner och gamla bekanta. Mina tonårsidoler Sielun Veljets trummis Alf Forsman var där, gammal, grå och sliten men kul ändå.

Inga kommentarer: