lördag 14 juni 2008

Anna Larsson


Oooohhh, Anna Larsson är så bra! Alla hennes krönikor är läsvärda för en soff-feminist som mig. Hon säger Nej, det är inte okej om saker  som inte är okej. Bra media är det ont om tycker jag. För mycket tidningar får artiklarna att kännas som utfyllnad runt reklamen. DN har tappat greppet i min värld. För glättigt, för pekpinnigt och som de misshandlar fotograferna nu för tiden. Den skrivande journalisten leende på bild ihop med den intervjuade, hur j*vla kul var det då? Och modebevakningen i DN:s och SvD:s söndagsbilagor, ha-ha-ha vilken skillnad. DN; ett uppslag med 100 bikinis, Svd; 5-sidor om Röhska Mussets modesamling. Det är slut mellan mig och DN nu.
UPPDATERING: Eftersom jag har fått så många hits på det här inlägget så vill jag passa på att säga att hur myckat Anna, jag & andra kvinnor kämpar för kvinnors rätt till ett värdigt liv och lika lön så är det nu inte möjligt för kvinnliga förkämpar att gå så mycket framåt ensamma längre. Utan männens medverkan så kommer vi alderig att bli jämställda. Vad skall de då göra, männen? Ja det får de själva tänka ut, annars ser jag ingen poäng i det. Du skall göra si, du skall göra så; tror inte det. Om du inte själv tar ansvar för en jämlik värld så blir det ingen jämlik värld.


Inga kommentarer: