torsdag 12 juni 2008

Hejsan!


Jag har hållt mig tyst och tråkig i snart en vecka. Sorry alla mina tre trogna läsare! Här kommer en uppdatering om vad som pågått sista tiden.
*Valfinansieringen 1: En man med tupé, Mauri Pekkarinen som råkar vara handels och industriminister har sin strålande förklaring varför han har fått finansiering från storfinansen, i det här fallet Suomi-Soffa en möbelfirma. Mauri sålde tavlor till dem för 5000 € och nu tänker Mauri köpa tillbaka tavlorna för samma summa. Vilka tavlor det rör sig om kan/vill varken Mauri eller storfinansen uttala sig om. Men int' va' de nårra muuutor int'! Strax innan valet så godkände Mauri ett utvecklingsstöd till Suomi-soffa på 850 000 €.
*Valfinansieringen 2: Matti har lovat tala ut om valfinansieringen idag men tänker också kasta skit på oppositionen.
*Hemmafronten 1: Vi besökte Markkus mamma o bror ihelgen. Det är första gången på 4 o 1/2 år som jag träffar hans mamma. Låter lite galet i mina öron men Markku har kanske hälsat på henne max 2 ggr under de här åren. Det känns bra att äntligen ha träffat henne. 
*Hemmafronten 2: Magen växer nog och frodas. Igår var första gången som en bekant som inte visste om graviditeten vågade fråga om jag var på smällen. Jag kunde ju bara varit smällfet.
*Party-party 1: Igår var den svenska ambassadens sommarfest osså glömmer jag kameran! Här kunde varit bilder på mig och Håkan Hellström men nej, det sket sig. Maten var gjord av Årets kock 2007 Tommy Myllymäki och sponsrad av Arla. Midsommarmat+kalv, jättegott! Dock apkallt för klänningstjejen Eva och störtregn på slutet. Gästerna var bara chef hit och ägare dit och jag känner en stor del av dem rätt bra, varför kan jag inte utnyttja det bättre?! Det kommer. 
Party-party 2:Nästa vecka är det soaré på amerkianska ambassaden och jag har redan valt ut klänning, skor o handväska. Dit är strikt säkerhet och kameraförbud men låt visitkorten singla i vinden!

1 kommentar:

johan p sa...

fan va du glassar, bruden! middag med tommy m - annat än skolbespisningen det.

på tal om skolbespisningen så blir det inte mycket sådant på ett tag nu. avslutning för kidsen i dag. i'm free...