måndag 8 december 2008

Markku jobbar

Och jag tackar nej till jobb. Både New York Times och Dagens Nyheter har bett mig jobba för dem men jag har sagt nej tack. Det svider lite i egot men samtidigt så vet jag att jag alltid kommer att få jobba sen. Nu skall jag sitta och torka dregel och försöka hitta på sjukdomar till mitt barn. Helst sjukdomar med bokstavskombinationer. Eftersom dottern bara äter och sover hela tiden så har jag mycket tid att stirra på henne och tänka ut sånt. Resten av tiden tittar jag på tv-serier och surfar. Jag kallar det research in the name of Se Om Hon Har Några Rutiner som jag kan följa. Men hon äter och sover hela tiden så jag kan göra annat. Hade planerat att städa i garderoben eller åka till stan och beställa hennes pass. Det blev inget av det. Men imorgon... Vi har varit till myndigheterna och deklarerat att Markku är fadern. Det måste vi göra eftersom vi inte är gifta. Var förbered på förnedring à la Sverige men vi slapp det. Eftersom vi bott ihop ett tag så var det bara att signera på den streckade linjen och dottern blev en Rönty. 

2 kommentarer:

Sade Kahra sa...

Evasdotter, på riktigt?

Eva sa...

Jajmensan! Om hon skall se ut som Markku och ha hans efternamn så måste jag ju på nåt sätt få påpeka att jag också är inblandad i henne.