onsdag 24 mars 2010

Fördrink

Här tar vi en drink innan vi skall äta paella på en bra fiskrestaurang i hamnen. De flesta på hotellet hade all inclusive och make till själadödande mat får man leta till. En barnfamilj vi talade med var på hotellet för andra året i rad och de hade aldrig lämnat hotellområdet. När vi betsällde tapas i en bar, inte hamburgare, pasta eller pizza, så lyste ögonen upp hos servitören.
Vad vill folk ha ut av sin semester? De vill ha sol och slippa diska. De hade lika gärna spärrats in på nåt gigantiskt spa där hemma, med konstgjord strand och kvällsbris.

Långhårig.

Servitrisen gav Vilja en glass!

Hon lånade också ut en mekanisk fågel.

2 kommentarer:

Ami sa...

Du menar inte att solen tog! Eller rodnar du över hela kroppen?

Eva sa...

Efter att ha pliktskyldigt smörjt in mig i solskydd 50-35 så hade jag efter 4 dagar inte fått en färgförändring överhuvudtaget. Eftersom man ju vill ha valuta för pengerna så la jag helt av med solskydd de sista två dagarna, ökade antalet soltimmar och vips, jag var röd som en kräfta med svår smärta på ryggen.
Hade jag bott i Kalifornien med sol hela tiden så hade jag kanske kunnat kontrollera mig men nu när jag hade en vecka på mig att ta ut årets alla soltimmar så var det bara att bränna på.