tisdag 4 maj 2010

Markku fyller år idag!

Så jag tänkte slå på stort och göra bearnaisesås med STOR biff, ärtor och potatis. Såsen har jag aldrig gjort tidigare, det räcker med att läsa receptet för att se uppförbacken. Jag har inte köpt färdigsås som back-up för ingredienslistan på påsens baksida var för tråkig. Såsen måste lyckas. Till det blir det en Chateau Pey la Tour 2007. Till efterrätt en kladdkaka med grädde. Jag är nöjd redan nu.
UPPDATERING! Vi har kommit igenom biff&bean. Såsen blev bra, hemligheten tror jag är att man skall vispa tills det gör riktigt ont i armen. Eller båda armarna för vänstran håller kastrullen på plats. Bättre att hålla hårt än löst tydligen.
Jag var inte så förtjust i såsens vinägersmak. Kanske är jag för van vid fusksås och kan inte uppskatta the real deal. Det är bara att fortsätta att göra riktig sås och vänja sig vid smaken.
Strax kladdkaka!

1 kommentar:

Ami sa...

Fortfarande trist att vi inte bor i samma stad, jag hade gärna börjat utbyta middagar med er!