söndag 30 maj 2010

Viljas möbler

Idag var det loppis med auktion i grannhuset. Vi gick dit 15 minuter innan loppisen startade, man är ju en tränad loppis-tjej. The early bird catches the worm. För 8 € fick vi en sprillans ny Bodumkanna, ett par P.O.P. hängslejeans, två pyjamasar från samma märke och en fleecejacka från nåt annat märke.
På auktionen skulle säljas en sportbänk, en sorts bord och bänk i ett. Den ville jag ha till Viljas rum! I väntan på auktionen, som skulle starta två timmar senare, gick vi hem och glömde bort alltihopa meddetsamma. 40 minuter efter auktionsstarten kom jag på det igen men då var Markku i måleributiken och Vilja sov på balkongen så jag fick snällt stanna hemma. När Vilja vaknade igen, 1 och en halv timme efter auktionsstarten och de sålde kanske 20 saker så auktion var över för länge sen, så packade jag iväg oss och sprang över till grannhuset för att höra om vår bänk var osåld. Och det var den! Så vi fick den för 5 €. Så här introducerar jag Viljas "nya" möbelemang.

Inga kommentarer: