måndag 7 juni 2010

Havandeskapsförgiftning

När jag väntade Vilja så fick jag havandeskapsförgifting på slutet och blev inspärrad på sjukhus i en vecka, tills hon föddes. Eftersom jag inte vet hur att vänta/föda barn utan att ha havandeskapsförgifting så utgår jag från att jag får det denna gången med. Då blev jag inlagd i vecka 37-38, nånting. Jag kände inte själv några konstigheter, ingen huvudvärk, flimmer men mina värden; blodtryck, protein i urinen, svullenhet, var dåliga.
Nu i helgen har jag haft en konstig känsla i huvudet. Blodet har pulserat starkt i huvudet och i öronen. Visst är jag lite svullen men har inte gått upp nämnvärt sedan jag var på kontroll för två veckor sedan så jag har inte blivit jättemycket svullnare. Idag skall jag på kontroll igen. Min ordinarie kontrollant är tillbaka från sin pappaledighet och det tycker jag är skönt. Han är bara bra, noggran och omanipulerbar. Vikarien var det inget större fel på men hon var ung och kändes oerfaren, som om jag kunde dupera henne på två röda. Så kan vi inte ha det. Idag skall vi testa värdena och jag skulle tro att diagnosen blir att jag måste ta det lugnt för annars blir jag sjuk snabbt. Det räcker med en kort promenad för att jag skall bli trött. I kombination med dåliga nätter så är jag inte på nån energitopp. Den 15:de börjar mammaledigheten men redan i fredags var sista fotograferingen. Nu skall jag bara avsluta de sista jobben och sen ta det lugnt.
I en sista ansträngning innan ledigheten så skall jag i rollen som svensk och fotograf tala ut i tv-soffan på ett morgonprogram i morgonbitti. Min Morgon heter det och du kan se det i 7 dagar på nätet. Ämnet är bröllopsfotografering med anledning av Victorias & Daniels bröllop.
Ikväll är det nationaldagsfirande på Svenska Ambassaden. Det innebär buffet och mycket mingel, sånt gillar vi ju! Så nu måste jag jobba lite så att jag kan njuta av buffén ikväll. Men först lite Vilja-bilder.

Inga kommentarer: