måndag 7 juni 2010

Måndag morgon


Vi kan tyvärr inte hitta Viljas jeanshatt längre. Den försvann i helgen. Som tur är så har vi den här ljuslila solhatten i reserv.
Igår när vi tittade på tennis på tv:n så tyckte Vilja att vi var lite tråkiga. Hon tog mig i handen och drog ut mig på balkongen för att hitta på nåt. När vi tittat på bilar/fåglar/människor en stund så blev det soffan igen. Vilja var inte nöjd så hon försökte få ut mig igen. Då tipsade jag henne att hon kunde ta pappa istället. Det gjorde hon då. Men de gick inte till balkongen, hon drog iväg dem till tvättmaskinen var Vilja började sortera tvätten. Hon har redan förstått arbetsfördelningen i familjen, mamma står och tittar ut genom förnstret medans pappa tvättar.
Ett annat framsteg var att hon igår stod och gjorde nummer två i blöjan. När hon var färdig tog hon mig i handen och drog iväg mig till blöjbordet.
Markku insiterar på att hon först försökte få oss att förstå att hon ville sitta på pottan men jag är tveksam. Vi har inte gjort några större pott-träningsansträngningar så hur skulle hon kunna veta att det är där man skall göra det? Kanske jag underskattar henne.

Inga kommentarer: