tisdag 15 juni 2010

Mammaledig!

Från och med idag och så är jag mammaledig. Det har jag firat med aktieköp i Nokia, rabarberpajsbakning och Europe:

BOTH-kollektivet var de jag bjöd på pajen. De är de sammarbetspartnerna som jag vågar stega in till och bjuda på hemmagjord paj med vaniljglass. De blev glada och det var ju kul! Lite blev över till Markku också.
Sen fick jag en ny svart kavaj från HM. Lite smokingkavaj-vibe i 60 % linne och 40 % bomull. Fin. Vilja fick ett par gå-borts-hårklämmor med rödvit-prickiga och blåvit-randiga rosetter. Klassiska och matchar det mesta.
Jag har ringt och frågat min vårdare om mitt användande av Voltaren-kräm och Panacod-piller så här i slutet av graviditeten. Han är väldigt noggran och min läkare känns väldigt drogvänlig. Inget fel i det men jag vill inte riskera Rufus hälsa. Om jag inte får använda mina mediciner så får det bli kejsarsnitt för inte blir det något sovande utan. Jag använder MBT-skor, Anita-bälte och spikmatta för att hålla smärtan under kontroll men på natten hjälper medicinen mig att sova. Sittande, lutad mot spikmatta. Vårdaren kom, i samtal med annan läkare, fram till att jag kan fortsätta använda grejerna tills nästa vecka när jag skall träffa läkare. Inatt använde jag Paramax och det funkade så där. Skall prova inatt igen. De är mindre starka än de andra två medicinerna.
Vilja fortsätter att vara århundradets bästa barn. När hon tycker att vi gör något ointressant så kommer hon och hämtar oss, tar oss i handen och drar iväg oss till något hon tycker är roligare. Hon är bra på att upprepa ord som vi säger och försöker prata på så gott det går. Imorgon kommer gudfar Hannu på besök och det skall bli jättekul!

Inga kommentarer: