måndag 12 januari 2009

Biltvätt

Efter lång tids otvätt av bilen var det så dags för en drive-through tvätt. Jag köpte den dyraste tvätten med en gång. Färdigtvättad körde vi visare till IKEA och döm av min förvåning när jag steg ur bilen den var lika skitig som innan. Runda runt IKEA, babyrytmik, bättre än torsdagens för fröken använder sig av en docka att visa på och har skrivit egna sånger och gett ut en sångbok som vi också använder på torsdagarna. She is the star of babyrytmik in this town. Iallafall, på vägen hem från rytmiken svängde vi in förbi bensinmacken och påpekade att bilen fortfarande var smutsig. Karlen frågade när den tvättats senast. Sommaren 2008 svarade jag fast det riktiga svaret är hösten 2007. Det har alltid kommit nåt emellan. Där var problemet sa mannen, bensinmackens tvätt tar bort smuts som suttit 2-3 veckor, för min bil behövs nåt medel och gärna handtvätt. Han sprejade bilen med nåt medel och lät mig köra igenom igen. Inte hjälpte det, smutsen sitter där den sitter. Nu får det bli handskrubb på Sörnäinen Rantatie.

Inga kommentarer: