måndag 18 maj 2009

Grannar


Vi har en liten terrass utanför köket. Där kan vi äta frukost eller grilla beronde på tiden på dygnet och vädret. Grannen på 4de våningen använder terrassen som askfat, han slänger alla fimpar ut genom sitt fönster. Det är som det är men lite jobbigt när vi sitter det ute och glödande fimpar singlar förbi Vilja. På tisdag har vi bjudit hem lite folk att grilla, bland annat två små pojkar.
I fredags kände jag mitt ansvar och gick upp och knacka på grannen för att be honom skaffa sig ett annat askfat. Ingen var hemma så jag lämnade en lapp med samma meddelande.
Jag tycker att fimparna har slutat regna, det har varit för kasst väder för att hänga där men jag hittade istället de här två tomma paketen där ute. Killen har humor.

1 kommentar:

birgitta sa...

Ja Eva du är för härlig.Bra stå på dig för snart får du kanske en hel limpa. Ha det bra kram mamma