lördag 23 maj 2009

Memorial Day


I kväll börjar bilfärden mot Cape Cod. Vi kör längs kusten till New Haven och sover över där. Imorgon fortsätter vi vid havet till Provincetown som ligger längst ut på snurren, 4 timmar från New Haven. Där bor vi lördag natt. Söndag har vi hela dagen på oss att utflykta oss fram till den inre bukten på snurren. Där ligger staden Sandwich var vi bor natten mellan söndag och måndag. Måndag morgon far vi genom inlandet, över Providence och East Hartford, tillbaka till Manhattan.
När jag hämtade bilen på det minimala uthyrningskontoret på Charles Street kom det in en kvinna till. Jag kastade ett getöga över axeln för att kolla och se där, Helena Christensen skulle hyra billig bil hon med!

3 kommentarer:

Ami sa...

Snubblar man över kändisar eller är det en swällsynthet med tanke på stadens storlek? LÄSTE FÖRESTEN OM EN TURKISK HAMAN PÅ CA 7AVE 10str E. Verkar störtskön. Se om du hittar den.

Eva sa...

Nä, man snubblar över dem mest hela tiden. De kan vara svåra att upptäcka eftersom jag oftast går fort, i egna tankar och de inte har en blinkande lampa över huvudet på dem. Alla utom Beyonce då.
Jag sprang in i Jeff Goldblum på kafeet på hörnet och det märkte jag för vi sprang in i varandra och var lika långa, jag hade högklackat.
Det är några som jag ser som det blir"oh-han-är-skådis-i-nån-tv-serie-men-jag-har-ingen-aning-om-vilken. Vad-sliten-han-ser-ut."
Tiden börjar ta slut, får se om det hinns med hamam.

Tina Thorman sa...

Hav en dejlig udflugt... Og ja de danske kvinder er jo kendt for at være ganske fornuftige og økonomiske... Altså nogen af dem...
Knus herfra