torsdag 28 maj 2009

Provincetown

P-town kan sammanfattas med Volvos, homos och hummrar. Inte illa det!

Vi bodde på ett motel i början av staden så vi fick promenera downtown för att få något att äta. Vi var alla jättehungriga. Med på resan hade jag en Hasselbladare som jag lånat från skolan.

Där var mycket att se men mest ville jag äta hummer.

Provincetown ligger längst ute på en udde så det var mycket fiskeri, färjer till Boston och surfande.

Tillslut blev det mat! Jag beställde friterade clams. De försvann innan kameran kom fram.

Sen kom min Lobster roll, mmmmmm. Blev övermätt.

Det var inte här vi åt men de har en snygg skyltning.

Och sen var det som vanligt hem i säng vid 20-snåret.

1 kommentar:

birgitta sa...

Hej Hur ska ni klara er i Helsinki -där blir det nog inga clams och hummrar Njut av livet för snart börjar vardagen --men den kan också vara mysig. kram mormor