onsdag 28 juli 2010

41+0

Idag har det gått en vecka över tiden. Vi insåg igår att eftersom jag bara hade en mens mellan amningsslutet för Vilja och starten för Rufusgraviditeten så är beräknad förlossningsdag påhittad med hjälp av ultraljud, inte sista mensens första dag. Jag vet inte vad som är mest korrekt men det känns lite slumpartat det där med ultraljudsberäkning. Rufus verkar inte ha en enda liten plan på att komma ut iallafall.
Markku har tagit semester idag så att jag får en vilodag från Vilja. De har gått till kolonistugan var Markku rensar och Vilja sover. Själv sitter jag hemma och svettas framför dag-TV:n, lutad mot spikmattan. Det är precis så roligt som det låter.
Igår besökte jag min graviditetskontrollant för sista gången innan födseln. Alla värden var bra. I fortsättningen så skall jag bara vara i kontakt med Barnmorskeinstitutet var jag skall föda barn. På fredag skall jag ringa dem och se vad de säger.
I min utråkad tillstånd så kan jag se att det är hundra gånger roligare att sitta hemma och vänta än att ligga inspärrad på sjukhus och vänta. Det fick jag fick göra när jag väntade Vilja och blev havandeskapsförgiftad.
Ikväll är det 31° i skuggan. Imorgon tror de att det skall bli varmare.

Inga kommentarer: