tisdag 27 juli 2010

Mina livräddare




Jag är otroligt slut hela tiden. Här är 25-30° varmt hela tiden, det har gått en vecka sen beräknad födelse, jag sover sammanlagt tre, fyra timmar per natt och nu börjar det bli svårt att orka leka med Vilja. Markku har tagit semester imorgon. Planen är att jag tar hand om Vilja två dagar sen kommer Markku och tar över en dag och sen tar jag två dagar till och sen är det helg. Jag tycker han skal spara sin semester till efter Rufus är ute så vi kan vara tillsammans allihopa istället för att han skall slösa semestern på att jag är slö.
Jag har dock STOR hjälp av tjejerna på gården. De kommer och ringer på dörren och frågar om Vilja kan komma ut och leka. Är Vilja vaken går vi direkt annars så kommer vi när hon vaknat. Sen sitter jag på en bänk i skuggan och tjejerna leker tillsammans och Vilja lär sig massor av dem. Både om Bratzdockor och vad man kan göra på en rutshbaneställning. Härligt!

Inga kommentarer: