torsdag 3 april 2008

Jag älskar K-market



I det här landet finns två mataffärskedjor; S-market och K-market. Fantasifulla namn. När jag flyttade till Helsingfors så fick jag för mig att S-market is the shit och skaffade mig deras stamkundskort. Men ojojoj vad K-market är mycket bättre. Vilken grönsaksavdelning, vilket utbud, röda gula gröna bananer, ekologiska avokados, rötter från hela jorden. De har en amerikansk hylla där allt har jättemycket socker, choklad och nötter i sig. Deras naturgodishylla är 5 meter lång. Det är ett äventyr att spankulera runt där. Kamppis K-market och den som ligger på väg ut till flygplatsen, vid Bauhaus, rekommenderas speciellt.
Där vi bor har de byggt en gigantisk S-market. Naaaaaj.... Det är jättestort men har ingenting. Ingenting överhuvudtaget. Mjölk, smör, bröd och gurka kan jag shoppa loss där sen är det stopp.
Kan jag få byta in mitt S-market stamkundskort mot ett K-market stamkundskort? Snälla?

Inga kommentarer: