fredag 25 april 2008

Laga mat


Det blev inte te, det blev en kylling-mozzarella sallad. Fast jag redan hade ätit lunch. Min aptit vet inga gränser.
Nu lagar jag grisköttet. Skar bort fettkappan och ser om jag kan smälta det till stekflott. Det står på låg värme nu. Tog ut frysta ren-ben och skall stoppa i dem i grytan för att ge smak. Instant buljong. Köpte grönsaker på Lidl; champinjoner, purjolök, nån örtkruka, tomatburkar; hel och puré och citron. Vi har morot och rotfrukter hemma. Allt i grytan och lång tid. Det kan bara bli bra.
Hitta inget recept i Jens bok som funkade. Omslagsbilden ser så bra ut men jag hittade inte den sidan.
UPPDATERING: Jag tutade också i två hela vitlökar, två kanelstänger och en halv, rund, veckad chili som var helt sjukt stark. Tittar lite på citronerna om de också skall i grytan. Det kanske blir fööör bra då?

Inga kommentarer: