lördag 10 maj 2008

Idag


Idag tänkte vi antingen cykla till vännernas sommarstuga eller köra till Fiskars på vernissage av deras sommarutställning. Efter att ha ätit sconesfrukost på balkongen, första gången någonsin balkongfrukost här, pratade jag med Marja en timme i telefon om vad vi skall ta oss till idag. Vi hann även med en del skvaller. Bl.a. om L som var asfull på valborg. Vid 8-tiden på kvällen kunde hon knappt stå och på hemmafesten trillade hon av sittandet på badkarskanten, slog i huvudet och blodet sprutade. Till sjukhus. Nästa dag i parken hade hon närmat sig värdinnan av hemmafesten och påpekat för henne att badkaret var väldigt ostabilt, livsfarligt och borde skruvas fast ordentligt. Med sådan självinsikt kan man slå världen med häpnad. L har en hög position i ett mediahus.
Marja och jag konstaterade att vi båda har vinterdäcken på bilarna och jag har dessutom körförbud för jag missade att bilen skulle besiktigas i februari. Markku skall nu byta däcken, om vi har en domkraft, och sen kör vi, trots körförbud, till Fiskars. Medans han byter däck så skall jag städa lägenheten, därför detta långa inlägg.
Solen skiner.

Inga kommentarer: