onsdag 21 maj 2008

Onsdag


Nyss var det söndag och nu är det onsdag. Så går det när man inte håller koll.
I måndags var jag på Fulbright-dag hela dagen och fick info och tips om hur och vad jag skall göra inför New York-resan. Har inte berättat för dem att jag är på smällen. Tänker åka ändå. Vänninan fick för sig att man inte får amma på publika platser i USA men efter lite googland så kom jag fram till att man får göra det i New York i alla fall. Markku följer med och jonglerar med knäna. Måste kolla med skolan att det är okej också. Fördelarna med att åka nu och inte skjuta upp  resan ett år är att ungen äter medhavd föda hela tiden så vi behöver inte fixa och värma, ungen sover och äter hela tiden så den har inte så mycket energi att springa omkring och försvinna och den sover i vagninsatsen så ingen extra säng behövs.
I dag går jag in i fjärde månaden skule jag tro.
Igår var Anna Maria och jag på utflykt i Östra Helsingfors hela dagen. Vi börja med lunch i Puotilas köpcentrum närare bestämt Nuudeli Ky Nam. Jättegott, anka med bambuskott och nudlar. Sen körde vi till Nordsjö och tittade först på havet och sen på dokumentärfoto-utställning. På vägen till Kontulas växtvaruhus så stanna vi till i en skog och grävde upp lite växter som vi behövde. Kvällen avslutade vi med Saima och Markku och ett gäng kossor i Vik.
Nu har jag skrivit fakturor och skall snart luncha med Sade. Mera mat till mig!
Funderar på att hänga  på Ky Nam och dokumentera restaurangen och de som har den. De hade bland annat en motionscykel i köket som en av damerna trampade på mellan kunderna.

Inga kommentarer: