tisdag 13 maj 2008

Pengar


Idag har jag gjort ett tappert försök att höja moderskapspengen med 400 € i månaden. Moderskapspengen är eventuellt 75 % av den summa jag som egen företagare påstod var min inkomst 2006, en summa som ligger till grunden för min lagstadgade pensionsförsäkringinbetalning. Om den summan höjts med minst 20 % de 6 sista månaderna innan jag skall vara arbetsbefriad så får jag 75 % av den summan. Jag höjde pensionsförsäkringen med 30 % idag men det är bara 5 månader och 1 vecka kvar tills friheten börjar så tiden vill utvisa om jag gjort rätt.
En gammal klasskompis från waaaaaay back ringde idag. Han hade minsan tappat sin skånska dialekt.
Jag har upptäckt att den godaste saften är Brunnebys körsbärssaft.
Och det snyggaste godiset är Fazers Truly-grejer. Speciellt Berry Busters har fina färger. BB:s smaker är körsbär, blåbär, svart vinbär o.s.v. Färgerna ser ut som om du skulle röra ut de bären i mjölk. Elegans!

Inga kommentarer: