söndag 9 november 2008

Hej då på ett tag.


Jag blev inskriven på sjukhuset i fredags och är idag hemma på permission i fyra timmar, Havandeskapsförgiftning är det som jag har fått och då är det viktigt för sjukvården att ha koll på mina värden för att graviditeten gå helt fel. Enda lösningen på sjukdomen är att barnet kommer ut.
Jag känner mig inte sjuk och grät vilt i fredags och ville gå hem hela tiden men nu har jag lite accepterat sakernas tillstånd. Väldigt skönt att komma hem dock, inte roligt att ligga still i bara-gud-vet hur många veckor på ett rum med två andra damer. När det är mat, sjukhusmat hahahahaha, så ropar de i en högtalare och så går vi och äter. Jag använder mina egna kläder eftersom jag inte spyr/kissar på mig eller blöder. Gemensamt duschrum med hela avdelningen. Färgen röd är utplånad på sjukhuset märkte jag när jag kom hem, allt är vitt, grått eller ljusgrönt. Har 80 timmar av Sopranos att titta på och skall ta med mig Waltaris Sinhue, egyptiern att läsa när vi åker tillbaka.
Markku kommer och hälsar på varje dag men där finns ingenstans att umgås på så vi brukar sitta på soffan i hisshallen. Där få vi sitta bredvid varandra och folk som kommer dit passerar bara, de hänger inte kvar.
Det finns inget internet på sjukhuset och om jag vill skaffa trådlöst abonnemang så måste jag teckna upp mig för ett år och det behöver jag inte. Så ni får ha det så bra.

Inga kommentarer: