torsdag 6 november 2008

Torsdag


Jag skulle varit här idag och bl.a. lyssnat på Pulitzer Prize vinnande journalisterna Jacqueline Banaszynski och Thomas French och blivit en klokare människa. Det satte doktorn P för igår. Möjlig graviditetsförgiftning, så nu är det sängliggande och pissa i burk som gäller hela dagen. Det känns ju utvecklande.
Skall titta på Obamas tal och lite långfilmer.
Damerna på förlossningskliniken är gjorda av granit. -Vill du ligga på rygg eller sidan? -På rygg går fint tack. -Nej, lägg dig på vänster sida, det är bäst för barnet. -Vill du ligga här och vänta på doktorn eller sitta i väntrummet? -Jag kan ligga här. -Nej gå och sätt dig i väntrummet, nån annan kan behöva sängen. Jamenvadfanfrågadudåför! Förstår nu att jag måste stå på mig under förlossningen och inte låta dem köra med mig för mycket.
-Har du inte huvudvärk, ser du inte ljusfläckar? -Nej.-Har du inte huvudvärk, ser du inte ljusfläckar?-Neej. -Har du inte huvudvärk, ser du inte ljusfläckar? -Nja.- Har du inte huvudvärk, ser du inte ljusfläckar?- Definiera huvudvärk, ljusfläckar.
Skällde så klart ut Markku när jag kom hem för att han inte hade letat upp mig bland hajarna utan var hemma och tvätta istället. Min logik var att vi kunde varit föräldrar nu och damerna på sjukhuset tänker inte ringa nån, de tar bara ut barnet. Hyenor. Planen är nu att om Markku inte får tag på mig så skall han åka till sjukhuset och leta upp mig meddetbums. Jag litar inte på damerna.

Inga kommentarer: