fredag 12 juni 2009

Ingen mat

Inatt var första natten som Vilja inte ammade mitt i natten. Det var inget medvetet beslut från mig, jag bara kom på imorse att hon inte fått mat inatt.
Vi la henne igår vid 20. När hon vaknade till och var ledsen höll jag henne i famnen, utan att trycka tutten i munnen på henne, hon sög på tummen och lugnade ner sig. Så jag gjorde samma sak i natt när hon gnällde. Efter 5 minuter somnade hon om i sin egen säng. Vid 6-tiden imorse fick hon komma till vår säng och äta och sova. Markku väckte henne vid 8.30 så att vi hinner till barnmorskan för försenad 5-månaderskontroll.

3 kommentarer:

AMI sa...

Jag älskar att bloggandet har kommit igång.

Tina Thorman sa...

Sover hun virkelig til 8.30?... Heldige er I!!!!Håber at check up gik godt og at Vilja klarede sprøjterne uden for mange følger. Vita skal have sit 12 måneders eftersyn på torsdag og det bliver spændende hvad de siger!
Dejligt at se at I er vel hjemme, og smukke leopardbukser forøvrigt... Som moder så barn... Sikke i skal matche...
Knus fra regnvejret hernede

Eva sa...

Vi fick väcka henne då så att vi skulle hinna med morgonbestyren innan barnmorskebesöket. Vi brukar sova tills Markku stänger ytterdörren, vid 9.30. Då går jag upp och sen vaknar Vilja en stund senare.
Eftersom det skall vara slutammat på natten och då borde bli slut på hennes vakna-vid-1-och-amma så kanske hon sover mindre på morgonen.
Imorse släpade jag in henne i sängen kl. 6 för hon gnydde, ammade henne och sen var hon utslagen igen. Känns inte som om det finns nåt helt klart mönster, förutom att hon sover bra.
Ikväll vakna hon efter ett par timmar sömn och gnällde. Då gick jag in och la handen på henne och satt vid hennes sida tills hon lugnade ner sig. Tror det är framtidens melodi.