fredag 12 juni 2009

Social

Eftersom det var så svårt för mig att träffa folk i New York så har jag i Helsingfors gått över i rött på den sociala skalan de få dagar jag varit här. Jag har träffat så många vänner och bekanta som har varit möjligt.
Igår kom eremiten tillbaka så det var bara Vilja, jag och naturen i förorten.
Vi kunde konstatera att broarna finns kvar och...

...min plats i tillvaron likaså.

Syrénerna blommar,...

Vandafloden vandaflodar sig,...

...björkarna björkar sig och...

...hundkexen blommar också.

Vi har fått en ny lekplats med fina gungor. Skall bara markera för skolbarnen vems gungor det är.

Vilja gillade vad hon såg.

Förra gången vi var här var hon för liten för att uppfatta nånting.

Det var också vinter och tråkigt.

Men nu är det grönt och fint.

Och vi är tillbaka!

1 kommentar:

AMI sa...

Ni verkar lyckliga över att ha kommit hem. "Man uppskatar inte kon förrän båset är tomt"