tisdag 2 juni 2009

Måndag

Så var det då dags för en tur upp i Rockerfeller Center. Kan rekommenderas. I motsats till Empire State Building så har de inte nät runt hela utsiktspunkten. Det ger en jättehärlig känsla och utsikt.

Jag var uppklädd till tänderna, eller hur?

Empire State Building ligger i kläm.

Man kan se människorna i ESB om man tittar noga.

Markku lite spontant.

Här försöker vi skoja till det som i min bild tidigare men det blev inget bra.

Jag fotar oss.

En tysk fotar os. Min bild blev bättre.

Man fick inte ha mat och dryck med sig men Nån tycker att livet skall vara en fest och var tvungen att smuggla med cup cakes upp. Mmmmmmm.

Vilja vakan och undrade var hon var nånstans.

Vi hade hållt henne hemifrån way past bedtime så att vi kunde ta sådana här bilder.

Sen blev det tunnelbana hem. Jag kan tänka mig att åka upp igen idag eller imorgon. I övermorgon är det för sent.

3 kommentarer:

Ami sa...

Vilken världsvan "Tant" till syster man fått med kjol, handväska och tant skor. Va synd om Maria som b lir ensam kvar. Det har nog varit ett litet lyftb ändå att ni varit i stan!

Eva sa...

Jag tycker jag klär mig som mamma när vi var små. Äpplet och trädet. Det är tyska sjuksköterskeskor, storlek 42 gör inte livet lätt. Handväskan är en fransk militärparads-historia i metall och gummi. Kjolen Marimekko. Men visstär det Tant-look!

Marianne sa...

Rockefella center är absolut bäst! Inget staket och otroliga vyer! Toppen att ni åkte upp, alla våningarna. Såg ni solnedgången också?