tisdag 27 april 2010

Akupunktur

Akupunkturen tog bort en del av smärtan men inte är det bra. Han rekommenerade att jag äter valnötter och soppor och grytor gjorda på köttben. Alla köttsorter funkar, det är märgen man vill åt. Jag skall göra oxsvanssoppa tänkte jag. Sen skall jag gå långsamt och vila mycket. Simning är bra, cykling och promenader inte bra.
Hos barnmorskan hände inte så mycket som vanligt fast det var ett akutbesök. Blodtrycksmätning, vägning och lyssna på Rufus hjärtljud. Om smärtan fortsätter kan jag kontakta läkare och få mer piller men piller tycker jag inte är nån lösning på problemet så det hoppar vi över. Jag har fortfarande en massa piller från förra läkarbesöket och de tog inte bort smärtan då.
Jag fortsätter med spikmatta, sova sittandes, ta det lugnt, MBT-skorna i mindre mängd, benmärgsmat, recept mottages gärna, magneciumtabletter. Funderar på att sjukskriva mig resten av graviditeten. Jag vill verkligen jobba, har varit föräldraledig länge och skall snart var det igen, men fasar för att bli tvungen att bära nånting. Planen är att Markku bär ner fotoutrustningen till bilen kvällen innan och får sen hämta upp dem från bilen igen nästa kväll. På plats får det lösa sig.

Inga kommentarer: