söndag 18 april 2010

Grannen

Vi har en grannfru som har världens största rumpa. Man kan ha större och mindre kroppsdelar utan att det stör om det hela är proportionerligt. Grejen med grannfrun är att hennes kropp inte är proportionerlig. Sött ansikte, normala axlar och byst och sen börjar det svänga ut för att ha nåt ett crescendo vid höfterna. Vid knähöjd är vi tillbaka vid normalmått igen. Jag brukar se hennes söta ansikte och sen bränns mina irisar av rumpan och min hjärna frågar sig alltid Hur är det möjligt, hur är det möjligt? in absurdum eller tills hon försvunnit ur sikte.
I torsdags var hon i lekstugan med oss andra mammor och plötsligt hör jag en mamma fråga henne: När skall du föda? Och hon svarar: Den 15de maj. Då ser jag, hon är ju höggravid! Jag har inte sett magen för hennes rumpa har tagit upp all min hjärnkapacitet. Hon ser ut som en fotomodell med ett lastbilsdäck på höften. Och tydligen med en badboll innanför tröjan.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Kan du inte ta en bbild på henne, bakifrån? Vad som helst bara hon är med, nånstans. Ta en när ni är i lekstugan! Denna rumpa måste komma på bild och upp på bloggen!

Ami sa...

Hur ser du ut bakifrån?

Eva sa...

Det blir ingen bild på härligheten.
Jag har säkert en stor rumpa också men jag har haft anständigheten att äta upp mig så att resten av kroppen också antagit ballongproportioner.