tisdag 13 april 2010

Hej då!


Markku är hos en kompis ikväll så Vilja och jag har varit på tu man hand. Hon blev ett tag pappa-ledsen så då förklarade jag för henne var han var och att han kommer hem när hon sover.
Efter kvällsgröten och tandborstningen så höll jag henne först i famnen och sjöng När trollmor..., la sen ner henne i sängen och fortsatte sjunga När trollmor... Vilja ligger och jollrar. Plötsligt hör jag att det inte är joller utan hon säger Hej då, hej då, hej då, hej då. Det har gått ungefär 1 minut sen jag la ner henne i sängen. Det var bara för mig att avbryta god natt-sången och lämna rummet. Det har inte hörts ett knyst därifrån sen dess.
Hon är så bra. Och det känns jätteroligt att hon verkar vara så trygg i sig själv.

2 kommentarer:

Ami sa...

Ni har lagt en bra grund för framtiden!

Anonym sa...

Ni är helt underbara allihopa, jag blir sådär pinsamt rörd varje gång jag läser den här bloggen... Kram från gumorsan C.