onsdag 26 mars 2008

2 gånger intervju

Då var den Stora Intevjudagen över. Och det är lite synd. Samtal är alltid intressant. Intervju 1 handlade om mig och var för en finsk fototidning photoRAW. Det är lite jobbigt att tala om mig själv men samtidigt roligt. Jag har en tendens att avslöja en hel del för om den intervjuade inte gör det så blir det en tråkig text att läsa. Så även denna gång. Varför jag är naken så mycket, för jag tror alla i Finland är nakna också, min tid i USA för 15 år sedan, borde vara preskriberat nu, och min osäkerhet. Hanna-Mari, som intervjuade ville jag skulle avslöja en hemlighet till men jag kunde inte göra det även om skåpet är fullt av hemligheter. En sak som jag hade på tungan var att berätta och be om ursäkt för den gången för 20 år sedan när jag och vänninan stal en läderjacka från Sielun Veljets buss i Hultsfred. Vi blev påkomna fort och sen skämdes vi så mycket att vi åkte hem mitt i natten. Vi ville inte ens ha jackan, dörren var öppen och vi var världens största fans och så blev det så fel. Våra vänner trodde vi blivit våldtagna. Men jag sa inget till Hanna-Mari.
Intervju 2 var en kille från Kina och jag som diskuterade kulturella skillnader mellan våra hemländer och Finland. Jag tycker vi hade en intressant diskussion och la märke till att vi inte tog upp alkoholkonsumtionen här. Och bra det.

Inga kommentarer: