fredag 21 mars 2008

igår


Det blev inget bloggat igår. Min bils centrallås har flippat. Den öppnar och låser sig hela tiden, när jag kör och när bilen står parkerad. Rena rama poltergeist. Jag har tagit ut säkringen men kan inte använda bilen för det är en jätteprocess att komma in i den. Öppna bakluckan, kliva in i bagageutrymmet och öppna höger bakdörr eftersom vänsterdörr inte kan öppnas alls. Kliva ur bagagerummet och öppna höger framdörr från bakdörren. Kliva in i bilen från högersida och antingen klättra över till förarsätet eller så luta mig över och öppna förardörren och stäng de andra dörrarna och gå runt bilen och hoppa in. För att låsa bilen när jag kommer fram så blir det jobbigare igen. Säkring i och ur och så vidare. Nej, igår fick jag åka runt med buss och lämna tillbaka blixtaggregat. Lunchade med en kvinna jag inte träffat tidigare men vars bilder jag gillar och har tagit kontakt med. Skall prova att meditera med hennes "sekt" på tisdag.
Jag valde bilder på eftermiddagen. Fotograferingen hade gått bra och jag var nöjd med urvalet. Fler porträttfotograferingar hitåt!
Sen traskade jag iväg och köpte grönsaker på Lidl och åländsk fårfiol på saluhallen. Marinerade fåret och skall stoppa det i ugnen på söndag. Marinaden består av rapsolja 3dl, citronsaft 1 dl, citronskal från 2 citroner, färsk hackad rosmarin, mint och oregano och en hel krossad vitlök.
Till det blir det potatisgratäng, kanske broccoli, kanske pizzasallad.

,

Inga kommentarer: