måndag 17 mars 2008

Jag också

Som utladssvensk så följer jag melodifestivalen genom rubrikerna i expressen.se och aftonbladet.se. Jag kan också se svensk tv här men vi har inte varit hemma på lördag kvällarna eller så har vi sett något annat program. Att både läsa rubrikrna och se alla tävlingarna hade varit för mycket information för mig. Roligast hade varit om inte rubrikerna hade funnits för då hade det gått att se tävlingen utan förutfattade meningar.
Men nu är det över och jag tittade på vinnarlåten och tvåan på youtube och här är vad jag tycker:
Hero är en typisk schlagerlåt och jag tyckte Charlotte var tråkig på scenen. Innan bakgrundssångerskorna kommer fram och det blir något koreograferat i stegen så står C mest och böjer på knäna som om på tonårsdisco. C sjunger också svengelska. Sannas framträdande griper tag i mig och jag sitter storögd och med halvöppen mun och väntar på vad hon skall sjunga här näst. Det var en fin sång.

Inga kommentarer: