tisdag 17 mars 2009

Ny kjol

Efter helgens skrivkurs så kände jag igår att jag behövde en paus från produktiviteten. Efter att ha traskat omkring med bärsele så tog familjen metron till Chinatown för att käka dumplings. Adressen till stället som alla rekommenderar hade jag så klart glömt så vi bara gick in på en restaurang lite på måfå. Ni som känner mig vet att jag äter allt, mycket och länge. Av nån anledning kröp smygrasisten-Eva fram och började hallucinera om hundar i grytan så det var med motstånd som jag åt dumplings och anka med nudlar. Till mitt försvar kan jag säga att maten och restaurangen var fula. Esteten vill ha det vackert.
På en sidgata hittade vi senare ett hål i väggen som sålde 5 dumplings för $1 och DE var goda och fräscha TROTS den sunkiga inredningen.
Vi gick sedan hemåt genom Little Italy. På vägen stannade vi till på Alleva Dairy och köpte deras hemmagjorda mozzarella och ricotta. När jag frågade vilken parmesan vi skulle ha svarde killen att de har bara en parmesan.Med blossande kinder insåg jag vilken BRA ost det måste vara och tog en bit. 10 skivor Prosciutto di Parma följde också med oss hem.
Promenaden fortsatte in i affären Aoyama Itchome var jag köpte en finfin kjol från Uzbekistan, se bild. (I bilden kan också ses min $60's pedikyr. Går inte tillbaka dit.)
Och promenerandet fortsatte. Efter ett tag stannde vi till på Dean&Deluca för att köpa lite bröd till våra italienska delikatesser. Först gick vi långsamt och tittade på alla fina köksutrustnings saker de har, bland annat Iittalas Taika servis i vitt och vår badrumstvål, om-nån-kommer-ihåg. Sen slog vi till på en surdegsciabatta och två tomater. Tjejen i kassan var så otrevlig att det var roligt och på vägen ut stötte vi på Gemma Ward så vårt första gångs besök på D&D måste anses som lyckat.
Idag lagar Markku soffbordet, en syssla som upprepas varje vecka, och jag sitter här. Vilja sover men skall väl vakna nån gång och då sätts hon i bärselen och familjen går ut på stan igen.

Inga kommentarer: