måndag 16 mars 2009

Skrivkurs

I fredags besökte jag NYTimes Magazines kontor i två timmar. En bildredaktör berättade för mig och klassen jag var där med vad de håller på med och hur det fungerar. Interessant! NYTimes säljs tyvärr inte i Finland så jag kan inte få tag i den. Lämnade Livet i Döden-boken till Clinton, som bildredaktören heter, så att de vet vad jag gör och kan använda mig i framtiden.
Hela helgen har jag varit på skrivkurs för fotografer. För att spara pengar ger tidningarna deras skrivande journalister en kamera så att de kan ta ett foto till artikeln när de är på uppdrag. Som motdrag tänker jag lära mig skriva journalistik och ta de skrivande journalisternas jobb. Markku och Vilja kom i lunchpauserna och då blev det äta av!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det gäller att vara flexibel. Du måste vara en uppenbarelse för NY borna eller är det fler som ammar lite här och var i offentlighetens ljus?
Kram Ami