måndag 8 september 2008

57 Channels And Nothin' On

Det är ju sjukt tråkiga progam på tv nuförtiden. Jag älskar bra tv och kan titta i flera dygn i sträck om jag bara fick välja program. Igår var det bästa Ensam mamma söker och det är ju ett väldigt dåligt program om jag tänker i en halv sekund. Feel good-faktor javisst men jag lär mig inget, det roar inte och det är inte det minsta intelligent. Idag är det inget alls på tv:n och jag är inte kräsen. Men Extreme Home Makeover på bästa sändingstid kl 21? Inspelat 2006? Det har inte kommit en bra långfilm på tv på två år, minst. Tittade på en Bruce Willis-film härom kvällen. Det dök upp en lite pojke som var Bruce som 8-åring, kommer inte ihåg vad filmen heter. All reklamen bara dök upp, jag bytte kanal och sen var jag så där ute ur leken ur den filmen.
Jag vill se bättre tv-serier på bättre tider, bättre långfilmer, även om det inte görs många bra filmer. Eller så får jag börja sy som jag gjort ikväll. Det tog bara ett halvår för mig att komma till skott och sy omslag till dynan i kökssoffan. Men nu är det gjort.

Inga kommentarer: