tisdag 2 september 2008

Tisdag morgon

Det verkar som om Weeds har uppehåll denna veckan. Som kompensation började Gossip Girl igår och så har jag ju Mad Men.
Idag åker lap-topen med till arbetsrummet för alla 4 av de externa hårddiskarna har lagt av enligt min stationära dator. I ett hopp om att det inte är sant så skall jag prova starta upp dem mot lap-topen. LaCie, tillverkaren av hårddiskarna, har en intressant garanti. OM hårddisken går sönder så får du en ny men all information försvinner. Vill du ha informationen kostar det 79 € och du får ingen ny hårddisk. Om du har möjlighet att komma åt informationen på hårddisken så får du inte låna en tillfällig hårddisk av dem för lagring utan måste köpa en ny och sedan får du en till ny, på garantin. Jag har köpt 2 stycken 1 TeraBit hårddiskar för att förvara identisk information på dem. Om den ena går sönder så har jag den andra. Nu har båda gått sönder, samtidigt. Och eventuellt har mina gamla, fulla hårddiskar också gått sönder. Härliga tider!

Inga kommentarer: