fredag 5 september 2008

Semester


Idag har jag haft semester, både kameran och stordatorn repareras, men det var inte så roligt, ingen var ledig så jag fick kolla film, skura hallmattan och tycka synd om mig själv. Så himla asmesigt att tycka synd om mig! Markku jobbar hela tiden men försöker ändå rusta upp hemmet. Jag som går omkring och prinssessar mig mest gör inte många knop hemma, därför hallmattsskurandet vid den nya fina mattvätten vid Vandafloden. Filmen var I could never be your woman, äntligen. Den var sevärd! Mer så än Baby mama och Nanny diaries. Populärkulturella referenser, 40-årig kvinna i karriären, dotter som skriver kul, nya texter till svängiga låtar och så Kärlek.
Nu har jag köpt danska blåmusslor, SvD, Elle Interiör och LivingETC och väntar på balkongen på att Markku skall komma hem så att det blir mat. Har stödätit en bön-quinoa-persilja-rödlök-tomatsallad redan så att jag inte skall dö av hunger. Och ett halvt kilo vindruvor.
Pappa fyller år idag, 76, så jag har köpt en webcam till honom så att vi kan börja skype:a. Eller Robban har införskaffat och installerat å mina vägnar.Jättekul! Det funkar. Bad dem skaffa snabbare uppkoppling för nu gick det knappt att höra vad de sa. Men nästa gång....

2 kommentarer:

johan p sa...

hälsa och gratulera din far i efterskott från mej.

Eva sa...

Will do. Hälsa familjen själv!