tisdag 28 oktober 2008

Bissi-bissi


Att vara bissi när man är gravid är som att springa i slow motion. Jag förstår hur det är för stressade sniglar.
Igår gick jag upp, åkte till hälsocentralen och ägnade tre timmar åt tester och läkare. Alla värden normala. Sen åkte jag in till stan och lunchade med Petri i 1 1/2 timme, träffade Lina och frida i en timme, vaxade benen i en timme. Åkte hem och vilade mig, lagade mat och åkte sen till IKEA med Markku. Höll på att somna i en soffa medans Markku valde saker. Åkte hem och dog vid 9 för att vakna till vid halv tio då jag började titta på tv-serier. Höll på till midnatt.
Idag gick jag upp, titta tv-serier, körde till tandläkaren, 5 minuters undersökning, allt fint, 22 €. Ringde tre samtal för att få tid till tandhygienist snarast, fick tid till torsdag. Körde till stan, luncha med Emma i 1 1/2 timme, kan inte vara snabbare, körde till arbetsrummet. Betalt räkningar, fyllt på hårddiskarna, tömt skrivbordet och fått jobb av Esbo-stad. Skall snart packa datorn och rubbet i lådor som vi kan hämta hem imorgon.
Borde jobba med portfolion, borde jobba med portfolion, borde jobba med portfolion.
Markku har tagit ledigt imorgon och på torsdag för att skruva och tapetsera. Vi skall också på ultraljud, jag skall intervjuas i radion, för jag är så intressant, och tänderna skall putsas på torsdag. Skall jobba med portfolion.

Inga kommentarer: