måndag 13 oktober 2008

Konst


Det är min sista officiella arbetsvecka innan mammaledigheten. Har en fotografering på onsdag, annars skall jag skriva fakturer, ansöka om mer pengar till New York-resan OCH göra färdig en portfolio för att bli fullvärdig medlem i Finska Konstfotografers Förbund. Har varit Wanne be-medlem i ett par-tre år och nu är det hög tid att bli fulltidsmedlem. Poängen med det är att jag då kan fortsätta söka stipendier. Så jag har varit tvungen att gå igenom min konstnärliga produktion. Fototgraferar egna projekt som jag stoppar i byrålådan. Är inte sugen på att ställa ut och i Finland är det oftast så att konstnären måste betala gallerierna för att få ställa ut. Efter att vi lagt ner tid och pengar på studier, produktion av råmaterial, produktion av verk så skall vi betala hyra, inbjudningskort, vernissagedricka. Hahahaha! Jag gör finfina grejer och sen så stoppar jag dem i byrålådan istället. Pengarna jag tjänar spenderar jag på mig och min familj.
För portfolions skull har jag grävt i arkivet och hittat mina säljägarporträtt från i våras så de sitter jag nu och filar på. Portfolion skulle varit inne sista september, jag fick uppskov till i fredags och fortfarande ingen portfolio. Om den kommer in försent så får de ta ställningen till den nästa höst. Huvudsaken är att den blir gjord.

Inga kommentarer: