fredag 3 oktober 2008

Bröstcancer


Jag har haft bröstcancer från igår kväll till för en timme sedan. Hittade ett par knölar i armhålan när jag låg i sängen. Det ville jag INTE hitta. Imorse tänkte jag ignorera det hela men i duschen var de kvar och jag förstod att de inte skulle försvinna av sig själv. Efter 15 minuters telefonkö kom jag fram till tidsbeställningen och fick tid 10.30. Sen satt jag på bussen och grät och försökte övertala Markku att följa med men han har ett jobb att sköta. Väl på jobbet insåg han att han kunde följa med och kom med till doktorn. Doktorn var en finlandssvensk 60-årig man som var full i skratt hela tiden. Han konstaterad på en halv minut att det var fullständigt normalt. Det var bara bröstvävnad som i lönndom finns lite här och var på kvinnor och som sväller på gravida, på samma sätt som brösten också sväller. Jag har läst på en del om saker som kan hända till gravida men det här hade jag missat.
Så nu firar jag med 1,5 kg vindruvor och två fina blommor. Alla var så klart på rea.

Inga kommentarer: