tisdag 14 oktober 2008

Få nånting gjort


Jag är dålig på att få saker gjorda färdigt. Portfolion drar ut på tiden. Jag köpte ett nytt täcke för två veckor sedan för det gamla fyller sovrummet med fjädrar. Det nya står ouppackat i sin kasse vid sängen. Tog fram ulltröjorna från förrådet förra helgen och la ut dem på balkongen för vädring. Där ligger de fortfarande. Och detta är så klart inte allt. Jag har inga problem med att gå och projicera ordning ovanpå oordningen. Markku börjar inse att vi har ett problem så han chefar till sig där hemma och styr upp organiseringen för det är jag inkapabel till. Jag är bra på att köpa saker, inte göra saker.
Ringde Esbo stad. De utlyste uppköp av fotograftjänster i början av juni, vilket jag sökte. Idag blev jag påmind om det hela av min grafiker/rekommenderare som hade blivit kontakad av Esbo stad om jag var nåt att ha, vilket han sa att jag var. Esbo Stad svarade idag att de tar beslut nästa vecka. Inte har de så hög hastighet heller.

Inga kommentarer: