söndag 22 februari 2009

Byxlängd?

Här packas det och då hittade jag ett par i princip oanvända Lagerfeld för H&M-brallor i garderoben. De är iallafall oupplagda. Nu undrar jag om nån har koll på hur långa/korta ett par cigarettbyxor skall vara nu för tiden? Till vristen? Ner till foten? Jag tänkte ha nån av de tre sko paren till, mest sällan de högklackade. Själv tycker jag det kunde vara fint med till-vristen-längd men det här handlar inte om vad jag tycker.


UPPDATERING: Äh, vem försöker jag lura. Byxlängden skall matcha ett par MBT-sandaler.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej Eva

tycker att det är snyggt när ettpar smala kostymbyxor är lite kortare, typ till fotknölen. Då kommer verkligen skorna fram.
Kram Jenny

Eva sa...

Tack Jenny! Det var just Dig som jag hoppades på en kommentar från. Vi klipper till vid fotknölen då!

Anonym sa...

Beklagar men inga byxor passar till mbt-sandaler. Cigarettbyxor ska vara precis ovanför vristen och vara uppvikta i ca 3 cm höga vikningar. Snörskorna till höger passar bäst till, men de röda funkar alltid till allt. Hälsningar(wannabe)modeexpert Emma

Anonym sa...

Jag tycker du kan korta benen nån cm men du kan också göra ett 6-7cm inlägg på utsidan som sen går att fälla ned om du ångrar dig. (Mamma e sömmerska!) Det ser snyggt ut och ger en fin markering. Men vad du än väljer blir det säkert bra!

Anonym sa...

Och jo - klipp INTE av de! Vik upp de!
Emma

Eva sa...

Tack för alla tipsen! Nu skall Markku nåla loss.