fredag 20 februari 2009

Fortsättning på dagen

Vilja sov bara en kort stund så jag hann bara gå till tvättstugan och leta efter torktumlare så att jag kan tvätta och tumla våra duntäcken innan resan. Det fanns så klart ingen så jag fick gå hem i ogjort ärende. Då startade jag en tvättmaskin hemma, lakanen, och Vilja vaknade men kunde ligga kvar i sängen medans jag värmde och åt gårdagens rester till lunch. Efter lunchen stoppade jag Vilja i vagnen så att hon skulle få sova ute och gick till Malms postkontor och hämtade ut våra visum. Det tog en timme. Hemma igen sov hon 10 minuter på balkongen innan hon vakna och jag har ammat henne i 40 minuter. Nu hoppas jag hon kan somna själv i sängen aller iallafall ligga ensam så att jag kan tömma tvättmaskinen, fylla den igen, ta undan tvätten som jag tvättade igår, bädda om sängen och sen fortsätta städa innan det är dags att planera för, innhandla och laga kvällsmaten som vanligt så att Markku när han kommer hem trött från en lång dag på jobbet kan ta det lugnt framför tv. Så jag tänker ta undan Viljas resesäng, vika plastpåsar och stryka örngott och kökshandukarna så han slipper det.
Saker som jag inte kommer hinna idag: efterkontroll av bilen hos bilbesiktningen, tvätt och dammsugning av bilen innan resan. Men vi kan ju inte ha det så här stökigt längre:

4 kommentarer:

Anonym sa...

När är det ni åker? Låter som ganska snart!

Eva sa...

Vi åker den 25te, på onsdag, så det är mycket som borde göras men ett rent helvete är bättre än lite skit i hörnet!

Anonym sa...

Trots att du inte gått på lanthushålls skola , låter det som du snart är en fullfjädrad hemmafru!
Hälsar däckad storasyster i Gantofta.

Eva sa...

Varför läser ingen den drypande ironin i min text? Jag har andra kvalitér än städande och när jag TVINGAS städa så blir inte de saker gjorda som jag är bra på. Här blir renare men inga bilder valda/beställda/insatta i fotoalbumen som skulle vara gjorda innan vi åker, ingen bil slutbesiktigad och så vidare. JAG TYCKER DETTA ÄR IDIOTI men är man sambo så är man.