tisdag 3 februari 2009

Komikerbiografi

Jag har läser bara böcker av kvinnliga författare. Livet är för kort för att hinna läsa alla böcker i världen så jag har gjort min begränsning. Undantag finns så nu läser jag Den Hemliga Kocken av Mats-Eric Nilsson. Det är en bok med information i som jag vill ha, men ni fattar principen?
Jag har trott att jag skulle bli tvungen att läsa Steve Martins biografi Born Standing Up också. En komikers biografi måste ju vara kul läsning! Nu såg jag att Dawn French har skrivit en biografi, Dear Fatty!, som jag kan läsa istället! Lovely.


Andra böcker på väntelistan är Joyce Carol Oates, the Gravediggers Daughter, Åsa Linderborgs Mig Äger Ingen och Toni Morrisons A Mercy. Innan Den Hemliga Kocken läste jag Bodil Malmstens Den Sista Boken Om Finistère. Den var motsträvig och växer på en. Inte underligt att Henrik Schyffert pekade med hela handen på mig i lördagskväll på Lilla Teatern och kallade mig Kulturtant.

Inga kommentarer: