onsdag 4 februari 2009

Vilja

Jag måste bara skriva om vilket otroligt lätt barn Vilja är och har varit fram till nu. Den senaste veckan har hon sovit 9-10 timmar om natten, innan dess 4-5 timmar i stöten. På kvällen ammar jag henne och när hon är färdigammad lägger vi henne i sin säng, säger god natt och släcker ljuset och det är det. Tystnad råder från hennes håll och vi kan fortsätta hålla låda på vårt håll. På dagen ligger hon och jollrar eller sover eller så ammar jag henne. Vilja har skrikit ORDENTLIGT en gång i 5 minuter för att hon fick magproblem av rota-vaccinet. Sen rapade hon och så var det bra med det. Hon kan klaga på bussen hem ifrån stan för att jag inte ammat eller bytt blöja på två-tre timmar men om jag har skött min del av avtalet så klagar hon inte.
Jag har förstått att alla barn inte är så här så jag vill bara säga att vi är TACKSAMMA. Bilden är från i julas, har ingen ny bild på denna datorn. Tack och god natt!

Inga kommentarer: