tisdag 17 februari 2009

Här händer det grejer


Den 11.2 publicerade DN en essä av Ebba Witt-Brattström och illustrerade artikeln i tidningen med min bild Annika i bilen. Efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckades jag se och läsa artikeln igår kväll. Ebba läxar upp utställningen vari bilden kan ses i Stockholm, Maria drömmen om kvinnan på Historiska Museet. Lika glad som jag blev när jag fick höra att min bild illustrerade en essä av überintellektuella Ebba lika ledsen blev jag när jag insåg att min bild fick illustrera allt som enligt Ebba var dåligt med utställningen. Nu har Maria Sveland tagit utställningen i försvar och jag kan torka mina tårar lite grann.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ord o inga visor av Ebba, hur länge håller utställningen på?
C.

Eva sa...

Till den 30 november så även långsamma besökare borde hinna dit.

Anonym sa...

Jag gillar den bilden väldigt mycket.