söndag 8 februari 2009

Service


Det bidde en kostym från Tiger of Sweden till Markku igår. Först gick vi till Brothers för Markku köpte sin förra kostym därifrån och kanske hade de en ny kavaj som skulle funka till byxorna. Men icke, de hade bytt material i kostymerna. Vi provade fram den Bästa Kostymen där, 210 €. Kvinnan i butiken som hjälpte till var tvåspråkig och mycket bra.
Sen stegade vi iväg till Dressman och provade fram den Bästa Kostymen där, 199 € inklusive skjorta och slips. Mannen i butiken var finskspråkig och mycket bra.
Sen gick vi till Tiger-butiken och försäljarmannen i den fräcka frisyren kunde inte förklara varför Tigerkostymen var bättre än Dressmankostymen. Kvinnoförsäljarna i de fräcka frisyrerna stod och pratade med sina vänner. Varför kan inte god kvalité och god service matcha? Eller, hur tråkigt är det inte för deserviceinriktade, måttbandsförsedda försäljarna hos lågpriskedjorna att sälja halvtråkiga produkter?
Det slutade iallafall med Den Bästa Kostymen från Tiger för halva priset, 234 €.

Inga kommentarer: