söndag 20 september 2009

Ny inredning

Det är ett Vilja-centrerat liv jag lever så Marianne, det är svårt att ta bilder på Markku och mig.
Idag har Vilja fått lite ny inredning. Från loppis kommer taklampa och ett tyg som snart skall upp där på väggen var klänningen hänger. Bakom lampan. Bild kommer när Markku fått upp tyget.

Från Anna-Maria kommer fin gungstol, leksaker och hoppgunga.

Anna-Maria ville ge mig grejerna men jag tycker det är bra om vi kan låna dem. Visst vill jag ha alla saker i hela välden nu meddetsamma. Men vad skall jag med dem till när jag haft dem och inte längre behöver dem? Ge bort eller sälja dem. Om Anna-Maria av nån anledning har användning för dem eller känner nån annan som har användning för dem när vi inte behöver dem så kan hon få till baka dem. Eller så kan hon sälja rubbet och åka till Barbados för pengarna.
Jag har en förmåga att köpa fina saker, saker som är JÄTTEfina när jag köper dem. Tycker jag. Men en dag så tänker jag konstigt och så ger jag bort/säljer jag saken för en struntsumma. Ännu ett tag senare så undrar jag vart den fina saken/plagget tog vägen. Vet inte hur jag skall råda bot på det här. Markku säger att jag älskar att köpa saker men fort tappar intresset för saken jag just köpt. Jag har svårt att se, vad som i mina ögon, är en bra sak till ett bra pris utan att köpa den. Liiite bättre har jag blivit för oftast kan jag se saker, utan att köpa, till rätt pris som jag nån gång i mitt liv köpt men gjort mig av med eller som jag redan har hemma och inte behöver fler av. Vår lägenhet är luftig och behöver inte en massa saker.

2 kommentarer:

Ami sa...

Utan din konsumtion går kanske Finlands nationak ekonomi i kras

Eva sa...

För att rädda Finlands, och Sveriges, ekonomi så har jag börjat med aktier istället. Mer om det sen.